Las Aventuras de Artur y Meri

Cuando los otros se van de juerga los fines de semana, nosotros nos vamos a la montaña. Aquí quedan documentadas algunas de estas aventuras.

domingo, 15 de octubre de 2006

Pels voltants del Mont Perdut

Monte Perdido y Cylindro de Marboré desde el Balcon de Pineta

Track del trek de los 4 días

Dijous:
Sortida a les 8 del matí de Barna. Arribem a les 2 del migdia al refugi de Pineta
on deixem el cotxe. Menjem una miqueta i sortim cap al balcó de Pineta caminant: 1360 m de desnivell que superem en unes 4 hores. Per sort la pluja que començava pel matí ens ha abandonat i el cel comença a aclarir. Plantem tenda al costat del llac de Marboré (2600m aprox.), fa molt de fred i hi ha gel i neu així que ens posem als nostres sacs per escalfar-los i ens fem un soparet calent quan ja és fosc i la nit se'ns tira a sobre. El lloc és molt bonic, veiem alguna altra tenda plantada i gent al refugi lliure. La nit és estelada i la lluna no apareix fins a mitja nit ensenyant-nos la seva mitja cara.

Circo de Pineta

Divendres:
Ens costa llevar-nos i la temperatura de fora no fa venir masses ganes de sortir. Esmorzem polenta i recollim tenda per posar-nos en marxa sobre les 10 del matí. Pujem al coll del cilindre de Marboré (3074m) passant per una canal gelada que podem pujar sense massa dificultat gràcies a una corda fixa. Aquí ja necessitem grampons i fem servir piolet-tracció per poder pujar en mixte aquests 30 metres. Més tard pujem per la part del glaciar del Mont Perdut al coll i d'allà baixem al llac gelat (3000m). Ja són les 3 de la tarda i les muntanyes es comencen a tapar de núvols i boira. Al veure que el Mont Perdut està tant plè de gent decidim fer el Cilindre de Marboré (3325m) que també té una canal gelada per pujar i alguns passos complicats-divertits-tècnics. Baixem al pitón SW (3194m) i per la Faja Roya dormim a uns 2900m rodejats per forats-coves d'espeleologia bastant impressionants.

Vía normal al Monte Perdido (derecha) - izquierda el dedo

Dissabte:
Fem la ruta al coll de la Cascada i ens adonem que no hi ha camí directe a l'esquena del Marboré així que reculem enrera i ens trobem l'Albert preguntant-nos com pujar al Pic del Marboré. Fem l'esquena del Marboré (3073m) i dos dels Pics de la Cascada (Occ. 3095m, Central 3108m) per la carena. Baixem altra vegada a la Faja Roya i agafem el camí que baixa al refugi
de Goriz. A mig camí (2700m) agafem la drecera que torna a pujar cap a la Punta de las Escaleras. Pujem fins al circ de l' "Helero de Añisclo" (2900m) i allà plantem tenda i passem dues hores més buscant com es pot pujar al pic d'Añisclo.

Entrada a la canal SW del Pico de Añisclo

Diumenge:
Al matí estem a 5 graus sota zero. La temperatura que ens hem anat trobat totes les nits. Finalment pujem al pic d'Añisclo (3259m) pel corredor NW, que éstà molt descomposat i té una entrada gelada una mica espectacular. A partir d'aquest pic comencen els 2000m de desnivell de baixada fins al
cotxe (1240m) passant per la "Punta de las Olas" (3002m) i el coll d'Añisclo (2453m). En el camí de baixada ens trobem de tot: tartera, "destrepades" lletges, gel, cascades, fulles mortes dels arbres (que fan patinar a qui no està al tanto), i .... finalment.... el cotxe.... i un dinar.... i caravanes .... i per fi: descans.

I els dies següents: AGULLETES!